Vaccinationskarusellen

Nu får nog någon med kunskap träda fram och förtydliga lite hur det egentligen står till med svininfluensavaccinet (Svd). Ena sekunden så talas det om en lindrig influensa – förvisso en pandemin – men ända. Sen blir flest unga sjuka, inte gamla stötar. Därefter så uppmanas alla att se till och vaccinera sig för det är viktigt ur både hälsosynpunkt och ur ekonomisk synvinkel.

Sen dröjer det några timmar och sedan kommer nästa läkarexpertis och säger att vaccinet inte är säkert, biverkningar kan slå till, varav vissa neurologiska och det låter illa. Efter det kommer nästa "expert" och säger att det inte är så farligt med denna flunsa eftersom den hittills dödat runt 800 i världen; jämfört med 2.000 döda bara i Sverige varje år vid vanlig influensa.

Men sen ser jag att den kan mutera (via svin).

Och nu kom det som sagt var nya besked. Medborgare under 18 och över 60 skall inte ha några shot´s.

Jag vet nog tusan hur jag tänker göra, men jag kan inte vara ensam om att tycka att det hela liknar en karusell och så kul tycker jag inte det här är.

Jag blir tokig! Kan man få en spruta mot det?

Kommentarer
Postat av: Goran

Det hela är en karusell precis som du säger. Det värsta är att Alliansen tar tillfället i akt för att smutskasta oppositionen när dom kräver fri vaccinering. Tidigare idag hade jag en liten debatt med en Centerpartist som tyckte att om man vill ha vaccin så ska man betala själv.



Ska bli (svin)kul att få se vad han tycker om influensan när hans granne som inte har råd med vaccinet blir nersmittad.

2009-07-23 @ 00:30:33
URL: http://www.alcapwn.se
Postat av: Jesper

Ja, du kan få en spruta mot tokhet.

Först måste du spela jävlet dum och oförståndig.

sen när du väl blir förflyttad till ett dårhus måste du spela dummare än vad du redan spelat!

HAHA, nej, men ärligt talat!



Jag hatar allt som har med svin-influensan och göra.

Det som sägs om att fler personer blir sjuka i vanlig influensa stämmer dock.

Allt är styrt genom media!



Det är så överreklamerat.



Det vi vanliga "folk" förglömmer är hur det var strax efter 2001 efter den 11 september.

Attacker hit och dit, den ena staden efter den andra var hotat. Allt var terrorist hotat. idag är det inte terrorister vi är ute efter.. .utan en blandning, terrorist-svin! HAHA

JA, herregud... tacka media för detta

2009-07-23 @ 00:33:42
URL: http://kepp.blogg.se/
Postat av: Johan Niklasson

Vi vet ju hur det gick med svininfluensan från 1976!



Nu upprepar sig det hela på ett nästan exakt likadant sätt!



http://www.youtube.com/watch?v=5lcJt4jX1Vo

2009-07-23 @ 12:53:03
Postat av: Pezster

Bra skrivit. Själv ska jag chilla. Inga sprutor för mig inte.

2009-07-23 @ 13:21:40
URL: http://whatsupsthlm.se/pezster

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0