Semester till varje pris

Jag trodde det var en svunnen tid; det här med att Sverige stänger på sommaren. Men inte alls, här läggs till och med brottsutredningar på is (nog så behövligt i värmen, men ändå). Expressen berättar storyn lite mer på djupet men i korthet handlar det här om bristande planering. Att, som i det aktuella fallet, fördröja ett åtal med två månader bara för att två läkare inte kan synka sina semestrar måste betraktas som sinnessvagt.

Det här har jag berört tidigare vid ett flertal tillfällen, men jag inser att detta enkla problem är för svårt för de flesta. Om man på sin arbetsplats skall planera sin semester – vilket sker med stor regelbundenhet varje år – så kan det väl för tusan hakar inte vara speciellt svårt att samplanera och synkronisera verksamheten till glädje för alla, såväl kunder som medarbetare.

Men här verkar det som, det i Sverige så viktiga och söndertjatade "egenansvaret", likaväl som chefsansvaret har tagit ut semestern i förskott.

En skitfråga är det och skulle därför icke kommenteras. Men när det sker liknande missar hela tiden, ingen tar ansvar, ingen verkar ha koll; och det till på köpet i alla möjliga och omöjliga organisationer, så vill jag påstå att här har vi ett systemfel.

Och advokaten säger: "Detta är inte acceptabelt, säger Claes Borgström" och det är korrekt, det är inte acceptabelt och det är mina skattepengar de jonglar omkring med, och DET är inte acceptabelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0