Pissa i parken?

Nu har sommarvärmen slagit till ordentligt i Malmö. För att gå på toa i Malmös Folkets park krävs numera att du skickar ett sms för att bli insläppt (Sydsvenskan). Och parkchefen Sverker Haraldsson är nöjd, men han har även tagit toalettbesöken till nya höjder.

Bland annat gillar han systemet för: "En fördel (...) är att man kan spåra vem som besökt vilken toalett. " Jag tager mig åt huvudet till. Nu har vi ett nytt övervakningssystem ända in på toaletten, och det har jag skämtat om tidigare och det skulle jag nog inte gjort, för nu sitter det där, smäck! FRA, IPRED och nu PISSED. Halleluja!

Och om du har utländskt abonnemang på nallen, vilket de flesta turister troligen har, så funger det inte över huvud taget. De får väl pinka i brallan. Sen kanske det finns någon utan nalle och då får de gå någon annanstans, lämpligen bakom någon karusell.

Nu är jag ingen motståndare till ny teknik, tro inte det, men när lägerchefen Haraldsson börjar mumla om att jaga mig för skadegörelse, bara för att han kan se vilka som varit och sabbat vid en viss tid, låter långtifrån rättssäkert.

Jag tror jag kniper igen!

Kommentarer
Postat av: Pezster

Vad?! Detta hade jag totalt missat! Suck... vem är dessa tomtar som bestämmer dessa saker? Inga intelligenta typer, den saken är klar.

2009-07-25 @ 03:42:18
URL: http://whatsupsthlm.se/pezster
Postat av: JSC

Nej, ny teknik är trevligt - kan ingen uppfinna en fårskalledetektor, marknaden är ju bevisligen oändlig? Sverker HaraldSSon lär ju inte kvala in som en av tidens stora tänkare men det man frågar sig är hur han kumde få jobbet, och dessutom behålla det - med sådana prioriteringar

2009-07-25 @ 22:09:27
URL: http://grubbelzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0