Ephone och Ipred och gör något!

I SvD denna svettiga dag kan för tusende gången läsa om den hopplösa kampen mot dumheten. Ephone vd säger: "Domen ger Antipiratbyrån rätt att gå in och rota i varenda dator på nätet." Och han fortsätter (och läs noga):

"Alla datorer som är uppkopplade mot internet har minst 27 stycken bilder eller andra upphovsrättskyddade filer. Bara Windows innehåller så många upphovsrättskyddade filer. Så den här domen är så bakvänd att jag inte vet vad jag ska säga, säger bolagets vd Bo Wigstrand."

"Wigstrand hävdar att tingsrättens dom inte är förenlig med Sveriges internationella åtaganden. Den innebär också att alla som har upphovsrättskyddat material som filmer, musik eller böcker på sin dator kan bli utsatta för ipredingripande även utan att ägna sig åt fildelning, anser han."

Hur många exempel på ren och skär galenskap skall det till för att etablissemanget skall förstå att vi kör utvecklingsskutan, integritetsskutan och anständighetsskutan på grund och det med en hastighet som får åtminstone mig att bli rädd.

Om det är hett idag (30 grader i skuggan) så hoppas jag att det blir glödhett vid valet 2010. Då måste tydliga markeringar till och misslyckas det går jag i kloster. Där är det tyst och stilla, ingen utveckling och det finns säkert lite för hand kopierade böcker att läsa.

Men säg det inte till någon, skinnpajen P och de han företräder kan få nys om’et och införskaffa sig upphovsrätt även i dessa tysta rum!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0