En farlig man – igen!

Jag har tidigare skrivit om den gode Joe Biden och då gällde det hans uppenbara vilja att försvara nöjesindustrin in absurdum. Nu är han i farten igen (AB) och denna gång kör han på i frisk amerikansk stil och han gör det när han besöker Irak.

Han säger bland annat: "Jag är jävligt stolt över att vara amerikan." och det har han all rätt att vara men frågan är om det är så smart att säga det i ett land där, till stor del, invånarna nog ser USA mer som ett rött skynke eller ett svart hål.

Och yttrandet: " Vi gjorde det i Saddams palats och jag kan inte tänka mig något bättre. Den jäveln roterar i sin grav." kanske inte är världens bästa avstamp för framtida dialoger med ett sargat folk.

Men jag har slutat att förvånas även när det gäller en man som är "ett hjärtslag" från världens mäktigaste jobb. Har finns inga tendenser till ödmjukhet; förhandlingsvilja på lika villkor; lyhördhet för annorlunda tänkande och andra världsbilder eller liknande.

Här gäller störst, bäst och vackrast och måttstocken är USA:s, och resten av "västen" följer lydigt efter.

Det bådar inte gott, gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0