Glädjande nyheter!

Så här i årets elfte timme, och inför nyår, så kommer glädjande besked — champagne är nyttigt. Det vet jag och det visste Churchill, som förvisso hade tre gyllene regler som går hand i hand med drycken:

Den måste vara: 1) Kall, 2) Torr och 3) gratis! Han lyckades med att ha ett "avtal" med Pol Roger så han var nog en politiker  med "synd" på sitt CV. Men det gick ju bra.

Han drack wisky och rökte cigarrer också och han blev nästan nittio! Tror inte han joggade eller praktiserade annan form av motion; hjärnan jobbade nog desto mer.



Jag tror inte heller att hans främsta dygd var måttlighet, men det är väl tidens anda kantänka!

Nu behöver man ju inte vara vetenskapsman och forskare för att fatta att det gör en gott med ett glas "stjärnor". Det räcker med att sippa i sig några glas så blir allt så där mycket ljusare, livet blir enklare och man ser hela tiden ljus i tunneln (och det är inte ett mötande tåg!). Och en cigarr sitter fint för att komplettera bilden, och den är med fördel från Kuba.

"Hälften av deltagarna i studien drack äkta champagne och de övriga ingick i en kontrollgrupp som fick en liknande dryck utan de olika växtämnena."

Herregud, vad jag tycker synd om den förfördelade hälften!



Trevliga nyheter även om jag retar mig på måttlighetsbegreppet; allt skall vara måttligt eller lagom nuförtiden, och lite tröttande är det.

Hinka på, det är bara druvor, väl trampade av vackra kvinnofötter eller...?

Låt hjärtat va’ me’...


(DN)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0