Full och pilsk



Man får passa sig i juletider. Inte supa och jaga kvinnliga kollegor och framför allt inte göra det i bara kalsongerna — det kan misstolkas. Är man pilsk så får man ta’t lite försiktigt. Men han verkar vara en reko typ:

"Jag hade gått och lagt mig men gick upp igen och såg att det lyste i hennes rum. Jag gick dit och knackade på dörren, och jag knackade ordentligt.", sa han och knackar är det minsann inte alla som gör nuförtiden, framför allt inte ordentligt. Det slarvas rent allmänt mycket med knackandet i dessa dagar.

Jag kan inte annat än se det hela som en liten bagatell och att använda "trakasserier" i sammanhanget tyder på hysteriska anlag. Å andra sidan kanske man inte kan begära att den kvinnliga parten skulle kunna känna sig hedrad av uppvaktningen.

Men vem fan anmälde detta?!

(SvD, AB, Expr.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0