Det här var riktigt bra!



Här är det min själ grejer på gång. Extra breda parkeringsfickor, tre lampor som lyser upp platsen så man kan se, pastellfärgade väggar med lite fräsiga bilder, bra skyltar och ordentlig övervakningsutrustning och till och med parkeringsvakter som guidar en rätt. Allt för att kvinnor tydligen kör som höns.

Jag är mest avundsjuk och känner mig starkt diskriminerad som man. Varför skall bara kvinnor få åtnjuta dessa synnerligen trevliga ting.

Jag känner mig nog kränkt!

(AB)

Kommentarer
Postat av: anton

Jag förstår att du skämtar men faktum är att kvinnors visuospatiala förmåga är väldigt lite utvecklad jämfört med mäns. Förklaringen hittar vi (som vanligt) i evolutionen. Män har sedan tidernas begynnelse jagat vilda djur och då betyder rumslig förmåga väldigt mycket. Utan denna hittar man inte djuren, man kan inte kasta på eller skjuta djuren samt att man inte hittar tillbaks.

2009-12-29 @ 01:49:47
Postat av: Illwill

Äh, känn dig inte kränkt. I dagens värld så kan du med lite resurser bli en av dem som får denna specialbehandling.



Bli kvinna och kines och njut av en (betydligt) större P-ruta!

2009-12-29 @ 05:45:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0