Ifpi kör vidare mot stupet

Så oerhört tröttande. Ifpi, musikbranschens rättighetsorganisation, kör vidare på sin kundfientliga linje och det blir mer och mer uppenbart att de inte tänker bidraga till en vettig lösning på nedladdningsproblematiken. Förvånad är jag inte. Så många år, så mycken teknik, så många möjligheter och likförbannat händer ingenting till gagn för oss alla. Otroligt.

Det blir till att bänka sig på parkett och småmysa när de skjuter sig i tårna, glider mot stupet och slutligen kraschar på ett ställe där hettan är stor. Jag fattar faktiskt ingenting av vad de där dö’grävarna håller på med.

Men de har makten med sig vilket förkortningen tydligt visar:  Ifpi = Idioter får polisiära instrument. Det har rätten redan sagt och godkänt, även om domen är överklagad (vilket de också skiter i och skickar krav som om inget överklagande fanns).

Men jag skönjer en ljusning. En man vid namn Mårtensson (från Ifpi) säger på tal om vilket straff det kan bli frågan om: "Straffet är inte heller så viktigt för oss." Skulle det möjligen kunna innebära att man inte bryr sig om de där 30 miljonerna? De kanske efterskänker hela middevippen! Jag skulle inte tro det.

Så längst ner står det tre ord: kundförakt, maktfullkomlighet och girighet. Suck.

(AB, Expressen, Svd, DN)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0