Gotland lär oss nya ting – se upp!

Det blev väl som man kunde tänka när politiker som Odell träder in på scenen. Beslut tas som majoriteten av medborgarna håller med om och alltid vinner han någon trög röst på det – dock icke min (DN, Svd, AB, Expressen). Marianne Samuelsson fick kicken som landshövding och nu är åtminstone en Stasimedarbetare nöjd, men den patetiska kopian på en hemlig avlyssningsagent hoppas jag skäms men det brukar å andra sidan inte den typen av medarbetare göra.

Men i detta elände finns det goda ting. Marianne gjorde inte den numera så populära och avskyvärda "pudeln". Denna hund, så omhuldad av kommunikationsexperter, är nu för tiden alla makthavares väg ut ur kniviga situationer. Den slapp vi denna gång och i stället gick hon till motangrepp med uttalande som "illojala medarbetare med en egen agenda".

Jag hoppas nu att hon får efterföljare i att inte "pudla". Jag kan ju inte vara ensam i denna värld om att tycka att det måste vara fel på ett folk som skall tvingas till "pudlar" varenda gång det går lite snett. Och "pudlar" du inte så får du kicken. Mesigt, fegt och ryggradslöst.

Det onda med denna soppa är att vi nu måste inse att:

Det är tillåtet att spela in möten, samtal eller liknade tillställningar, bara du själv är på plats.
Det är också tillåtet att skicka dessa inspelningar till pressen, även bara valda delar (i det privata näringslivet får du säkert kicken, i det offentliga får chefen kicken).

Det skulle vara lite mer smakfullt om vi kunde sköta våra arbetsuppgifter på våra arbetsplatser på ett mera sansat sätt, och det gäller alla parter.

Men, tack Marianne för att vi slapp se en hel kennel av pudlar drulla runt i debatten och du har min fulla sympati och de av dina medarbetare med Stasianlag kan du leva utan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0