En Dick på riktigt?

Jag har ingenting emot professor Dick Harrison. Han är säkert en duktig professor i historia om än lite gnällig och dåligt insatt i vissa frågor. Men jag undrar ändå hur det stor till däruppe. När fildelardebatten pågick som mest härförleden gick han ut och beklagade att han blev bestulen på sina verk, eller rättare sagt pengarna som han saknade.

Hans lösning då var väl att mer eller mindre förorda att sätta dit hela gratisfolket, och gärna med hårda tag. Om jag minns rätt så var hans argumentation vid det tillfället lite bristfällig. Då undrade jag lite grand vad han höll på med karln.

Nu undrar jag ännu mer. Han vill bli ny hövding på Gotland, mest för att han är där på somrarna. Och han gillar tydligen ön också. Sen vill han också "...utveckla mig i mitt liv, det finns många möjligheter."

Nu uppstår här två problem redan från början. Det ena är att han, och jag citerar: "jag utgår från att jag i sådana fall får bli tjänstledig". Det kan inte innebära annat än att han redan från början tänker utnyttja tveksamheter i vårt anställningssystem. Tjänstledig från jobbet för att ta ett annat, innebär ju att man slutar men inte riktigt. Skulle jag ångra mig så kommer jag lugnt tillbaka. Det andra är namnet Dick. Han får väl ett antal utländska gäster, där på Gotland, och då kan man väl inte heta k...k?

Men i grunden är det nog ett skämt så jag skall inte bry mig. Men det ser seriöst ut, läs själv på Politikerbloggen.

Suck.

(Expressen, Expressen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0