Ekonomi-, glädje- och champagnerus!

Det gäller att hålla i hatten. För några månader sedan så liknades den ekonomiska krisen vid trettiotalets ekonomiska nedgång i djupa källarvalv. Men nu är det glädjerus kan vi läsa (AB). (Ja, nu är det ju Aftonbladet så på vilka papper du skall satsa måste du vara Pluskund för att få veta, men sitt lugnt – det är bara ett nytt litet "race".)

Men nu startar en fårskocksliknande resa bland räknenissar och andra som säger sig veta ting. Att man missade hela nedturen för några månader sedan är troligen glömt och bankbonusarna har väl egentligen aldrig tagits bort.

Och vissa säger att det har vänt (DN), det är nu mer än fråga om olika tidsperspektiv.

Som sagt det går undan här i världen men som lekman kan man väl få tycka att svängarna svingar lite väl mycket såväl in och ut som upp och ned.

Men jag klagar inte, jag hänger på och njuter lite extra av fredagsskumpan, håller tummarna att det skall bli jobb till alla och skiter det sig så stoppar jag huvudet i sanden, och hoppas att någon kickar till mig när allt är bra igen!

Och det finns mycket trevligt på gång i kök och trädgård och min livskamrat – av absolut världsklass och tillika hustru – håller på med en kantarellstuvning av svenska kantareller, gulare än solen, och själv skall jag hämta kräftspannen och välja ut fyra odjur till förrätt.

Vi äter under tystnad men varma blickar utväxlas för att be"kräfta" att att vi finns och att vi lever!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0