Vindkraft - igen!

Nu smäller det till. Det skall byggas 1.101 vindkraftverk i närheten av Pitå. Till en kostnad av 50 miljarder. 200 meter höga skall de bli. Jag tror jag blir tokig. Vindkraften är en dålig investering. Kan inte någon tala om vad det faktiskt kommer att kosta – vad det redan kostar och har kostat? Framför allt: vem betalar?

Och än en gång effekten!?

De som beslutar om dessa fantasiprojekt får jag inte kalla träskallar, det skulle vara förolämpande. Men jag skulle rekommendera "hatt på!" i hackspettskogen.

Kommentarer
Postat av: Piddår

När det gäller energi tänker jag så här ibland: Energi kan man inte skapa och inte förstöra enligt energiprincipen. Mao - det finns i stort sett lika mycket energi på jorden nu, som det fanns för 4,5 miljarder år sedan. Tänk att vi inte kommit längre än att ha en miljard vindkraftverk som står och snurrar, som det - typ - modernaste vi har. Måste ju gå att omvandla energi på ett smartare sätt. Så tills vidare...länge leve kärnkraften! Det är väl ändå den typ av energi som gjort minst skada hittills......

/Don Quijote

2009-04-15 @ 10:44:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0