Polisen – tar krafttag!

Nu är jag verkligen förvånad. Idag var det på riksnyheterna slag på stora trumman. Polisen kommer att  – ta krafttag. Jag fattar inte ett smack; jag har sett polisen med sina radarpickadoller i flera veckor nu – de är för övrigt bara ute när solen skiner.

Häromveckan blev jag – i ett grådaskigt väder (jo!) – stoppad av en konstapel som sa att jag hade varselljusen tända (förr benämnt dimljus) tillsammans med halvljusen.    – Det är för att jag skall se bättre, sa jag. – Möjligt, sa den synnerligen sympatiske konstapeln, – men dessa ljus må endast användas tillsammans med helljus. – Men då hjälper de ju nada, sa jag. – Så är det bara, sa han med ett leende.

Så, vaddå krafttag, de jagar ju mig med blåslampa hela tiden!

Men vänta, det gällde att de skulle ta krafttag mot den organiserade, grova brottsligheten. Har de inte gjort det tidigare? Vad tusan har de då gjort?

Kan det vara så...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0