Hedersrelaterat våld mot ungdomar

Jag blir uppriktigt trött på våra myndigheter och politiker. Lagar stiftas och f…n ta mig om jag inte följer desamma. Men när det gäller vissa av ungdomarna – som förnekas ett anständigt liv – då händer uppenbarligen inte ett skit.

Konservativ barnuppfostran är helt okey men det är inte tillåtet att förneka ungdomar ett värdigt liv vilket bland annat innebär:

– få simma med de andra ungarna
– få åka på skolresa
– få träffa polare för att få ett socialt umgänge
– m.m.

Det är till och med så att om man hindrar ungdomarna från dessa och liknande aktiviteter så begår man lagbrott. Skulle man sen tala om för – och tvinga – ungdomarna att gifta sig med någon de själva inte valt – ja, då klämtar klockan!

En tjej hade känt sig tvingad att gå till doktorn – fick betala svart – för att få mödomshinnan tillbakaopererad. Man tar sig för pannan. Och du doktorn, som tog betalt svart: skäms!

Straffet? Det är ingen som tar i frågan!

Det är ett svek från oss i vuxenvärlden och effekterna av vårt beteende – att inte se till att lagar följs, att ge ungdomar en fair chans i sin framtid – kommer vi att se negativa konsekvenser av.

Arg? Jomenvisst! Men mest skäms jag för att vi vuxna är för flata mot andra vuxna som sabbar för de människor som skall föra Sverige framåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0