Gäss i Malmö – No!

När man färdas längs Limhamnsvägen i Malmö så har – genom många år – ett av glädjeämnena varit att man faktiskt varit tvungen att ta hänsyn till olika fågelarter. Vägen går tätt på kustlinjen och gäss med flera sorters fåglar, visste inte riktigt på vilken sida av vägen de skulle hålla sig. Alltså promenerade de lite hursom och alla tyckte det var charmigt. Det var det också. Jag betonar var. (Det finns till och med skyltar med övergångsställe för fåglar!).

Numera har jag lagt märke till att fågelskrällena har tagit över. De går över vägen utan någon form av ordning. Helt odisciplinerat, nonchalant och de stannar och snackar med både partner och ungar: mitt i vägen! –Tuta då, säger vän av ordning och klokskap. Jodå, det gör jag och vad är tacken? En ilsken blick, ett högt tjatterläge och ingen som helst rörelse. Dessa djur har tagit över. De dj…ligaste är från Canada.

Kommunen gör kraftinsatser och plockar lite ägg. Sorry, not good enough!

Nä, från och med nu så kommer du att se ett moln av fjädrar efter min bil!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0