Christer van der Kwast - en ulv i fårakläder?

Nu är det grejer på gång med Thomas Quick igen. Han hänger sig fast, även om han numera heter Sture Bergwall. Nu är jag inte juridiskt skolad men detta betyder inte att jag inte kan ana något lurt när jag ser och hör ting. Och här måste det vara en drös med luriga ting. Bevisningen skral, mängder med jurister anar ugglor i mossen, väl understödda av psykiatriskt skolat folk. Nä, här ligger en "gravad hund".

Nu uppstår såklart ett problem. Att övertyga rättsapparaten att ta upp fallen på nytt. Oviljan till att göra så, är självfallet begripligt: vad månde ligga begravt i alla dessa domar och framför allt förundersökningarna? Hualigen!

Och så "Kwasten" själv: "Det här känns som mycket väsen för lite ull..." Det skall bli spännande att se vart det hela barkar i alla fall!

Tanken svindlar en aning. Thomas Quick dömdes för åtta mord (var det väl), påstod själv 31 (var det väl) och om det nu är båg alltihop... Jag inser nu att det inte blir någon resning. Skandalens kvast skulle sopa ut (kunde inte låta bli!) en rejäl bit av den svenska: juridiska, psykiatriska och polisiära eliten.

Sen är jag nog ute på lite hal is, men jag tror inte att överåklagare Christer van der Kwasts CV är direkt proppfullt med succér inom den juridiska sfären. Eller är jag knast?

Kommentarer
Postat av: oscar

Kwasten kommer nog få en del skit för hela Quick-soppan.



Jag vill absolut inte spamma, utan tänker mest att du kanske är intresserad. Läste precis två intervjuer med Quick själv precis och en med GW Persson. Shit asså. Hela det här fallet är ju helt hemskt.



http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/193563-quick-claes-borgstrom-medskyldig



2009-04-20 @ 19:32:56
URL: http://www.nyheter24.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0